نورپردازی اتوبان ها

تاریخ انتشار: 2020/12/24 | تعداد بازدید: 1394 | نویسنده: admin

     چراغ های LED بهترین انتخاب از نظر عملکرد، صرفه جویی در انرژی، طول عمر و رندر رنگ می باشند. چراغ های LED ارائه بهترین آسایش بصری و یک کنتراست رنگی مطلوب برای بهبود شرایط رانندگی می باشد. عمر طولانی آنها نیاز به نگهداری را کاهش می دهد. زمانیکه چراغ ها  توسط سیستم های کنترل هوشمند مدیریت شود، امکانات نامحدودی برای تنظیم شار نوری با توجه به شرایط ترافیکی را ارائه می دهند. چراغ های LED دارای عملکرد نورپردازی و کارایی بالاتری هستند و برای پروژه های جدید و جایگزین کردن با چراغ های نسل قبل مناسب هستند.

     پروژکتورهای خیابانی نسل قبل با لامپ های سدیم فشار بالا، که تنها قادر به ارایه یک رندر رنگ بودند تولید می شدند. این رندر رنگ باعث کاهش راحتی در هنگام رانندگی می شد. در زیر این نور رنگ ها به خوبی قابل تشخیص نبودند و درخشندگی پایینی را هم داشتند. امکانات کنترل آنها بسیار محدود و طول عمر آنها پنج برابر کوتاهتر از پرژکتورهای ال ای دی بود.

نورپردازی اتوبان ها و چراغ های LED

 

تعمیر و نگهداری

     تعمیر و نگهداری در چراغ های متال هالاید بسیار زیاد بود و به کررات نیازمند تعویض قطعه می شدند. پرژکتورهای خیابانی برای نورپردازی بزرگراه ها باید سطح بالایی از انسداد و نفوذ پذیری (حداقل IP 66) را دارا باشند. اگر دارای این خاصیت نباشند مسلما در مقابل اثرات محیطی و جوی نمی توانند پایداری خود را حفظ کنند. این مهم بزرگترین ویژگی برای پرژکتورهای خیابانی است.

طریقه اجرا

     بهترین طراحی برای نصب پروژکتورهای خیابانی، هنگامی ست که عرض رزرو (وسط بلوار) در مرکزاتوبان که بین دو جاده قرار دارد از ۱۰m تجاوز نکند. استفاده از وسط بلوار و نصب تیرهای چراغ ها در یک خط با فواصل معین می باشد که در روی هر تیر چراغ به دوطرف اتوبان نورپردازی می شود. ارتفاع دکل چراغ ها به عرض جاده بستگی دارد. چراغ ها معمولا در ارتفاع ۱۲ متر یا بالاتر نصب می شوند. هنگامی که رزرو مرکزی بیش از حد گسترده (بیش از ۱۰ متر) باشد، یک راه حل کارآمد با دو ردیف چراغ در یک خط و مقابل یکدیگر، هم از مرکز و هم از کنار جاده می تواند در نظر گرفته شود و یا اینکه از مرکز به تنهایی دارای ۲ عدد پرژکتور در هر خط یعنی در هر طرف جاده نصب شود. این امر موجب می شود که مقدار نور به قدر کفایت شده و شرایط مطلوب رانندگی را برای رانندگان مهیا سازد. کارایی و جنبه عملکردی پروژکتورها به نوع و شیوه نصب و در واقع طراحی نور بستگی دارد.

روشنایی هوشمند

     امروزه استفاده از تکنولوژی هوشمند در معابر در حال همه گیر شدن می باشد. در سیستم هوشمند با توجه به تردد و حجم ترافیک مقدار نور تنطیم می شود. با توجه به استفاده از نسل جدید پروژکتورهای ال ای دی خیابانی دسترسی و استفاده از تکنولوژی هوشمند و بکارگیری آن بسیار ساده تر از قبل و کارامد تر می باشد. آلودگی نور مساله ای است که اکنون در بسیاری از نقاط با آن روبرو هستیم. با طراحی درست و با توجه به وجود تکنولوژی ال ای دی هم اکنون این اختیار به راحتی در دسترس است که نور را آنطور جهت بدهیم که کمترین آلودگی نوری را در پی داشته باشد. پروژکتورهای خیابانی ال ای دی امروزه با محاسبات دقیق و با بکار گیری تکنولوژی بالاترین راندمان را دارا می باشند.

     مهندسان و تکنسینهای بهین تاب با عزمی راسخ در حال رفع این نیاز برآمدند و در حال طراحی پروژکتورهای خیابانی هوشمند می باشند که با بومی سازی این تکنولوژی بتوانند جهت حفظ منافع و سرمایه های کشور گامی بردارند.

نورپردازی اتوبان ها و چراغ های LED

 

     بهین تاب ، پرژکتورهای ال ای دی خود را به گونه ای طراحی کرده که بتواند بهترین عملکرد را در هر شرایط برای مصرف کنندگان تامین کند و همچنین تمام تست های مربوط به نفوذ پذیری IP را پاس کرده و پروژکتورهای خیابانی بهین تاب دارای انسداد با درجه ( IP 67) می باشد. همچنین طول عمر پرژکتورهای ال ای دی و پرژکتورهای خیابانی بهین تاب بسیار بالا است که این مهم خصوصا برای پرژکتورهای خیابانی دارای اهمیت بالایی است.

 

 

کپی برداری با ذکر منبع مجاز می باشد.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]


اشتراک گذاری در :
نظرات کاربران
  • اصغر جمالی زاده گفت:

    با سلام.برای روشنایی خیابان به عرض ۱۳ متر نیاز به مشاوره تخصصی دارم.لطفا راهنمایی بفرمایید.همچنین توضیحاتی رو در خصوص نحوه خرید و پرداخت

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Button