نورپردازی میدان اسب دوانی (مانژ)

تاریخ انتشار: 2021/01/23 | تعداد بازدید: 2089 | نویسنده: admin

     نورپردازی میدان اسب دوانی (مانژ) دارای متغیر های زیادی می باشد. زمین (میدان) اسب دوانی دارای وسعت زیادی است و اگر بخواهیم تمام میدان را نورپردازی کنیم هزینه آن بسیار زیاد می شود از اینرو طراحان و مجریان نورپردازی زمین را تقسیم کرده و با توجه به فضای مورد نظر نورپردازی می کنند. همانطور که می دانیم عدم دقت در نورپردازی میدان سوارکاری سبب خطرات جبران ناپذیری می شود. پروژکتورها و نور افکن های مخصوص میدان اسب دوانی باید دارای ویژگی های خاصی باشند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

نورپردازی میدان اسب دوانی (مانژ) -پروژکتور - والواشر - چراغ سوله ای - چراغ خیابانی

ویژگی های روشنایی میدان اسب دوانی (مانژ)
     ممکن است نورپردازی یک پارکینگ و یا میدان اسب دوانی (مانژ) و یا محل نگهداری اسب ها از دید نورپردازی یکسان به نظر بیایند ولی در واقع هر کدام استاندارد مخصوص به خود را دارند و رعایت این استاندارد می تواند موجب آرامش و امنیت هر کدام از این مکان ها باشد. یک  عنصر اساسی در طراحی پروژه نورپردازی پیست اسب دوانی عدم وجود سایه در مانژ می باشد.

     چابکسوارن حرفه ای خوب می دانند که خیرگی نور و سایه ها ممکن است اسب را به دام بیاندازد و باعث رفتارخطرناک آنها شود. برای حل این مسئله طراحان نور با چرخاندن منبع نوری و  از بین بردن سایه ها، خطای دید را از میان می برند. راه دیگر برای از بین بردن سایه و یا نور مزاحم این است که پروژکتورها توسط دکل های نوری در داخل مانژ به طور عمودی به زمین بتابند که نور به چشم اسب و یا راکب برخورد مستقیم نداشته باشد. راه حل دیگر استفاده از تیرهایی خارج از زمین اصلی و استفاده از سیم و کابل نگهدارنده رابط مابین آنها جهت آویزان کردن چراغ به آنها می باشد.

  • مقدار نور مورد نیاز برای میدان سوارکاری (مانژ) حدود ۴۰۰ لوکس است که باید این نور بصورت کاملا یکنواخت و بدون سایه در نظر گرفته شود.
  • مقدار نور مورد نیاز برای پارکینگ و یا محل ایست اسب ها حدود ۲۵۰ لوکس می باشد.
  • مقدار نور برای استبل با توجه به موقعیت جغرافیایی و شیوه نگهداری اسبها متغیر است.

     برای نورپردازی و نصب پروژکتورها  از دکل استفاده می شود که باید خارج از  میدان نصب شوند. برای نورپردازی کلیه اماکن ورزشی اکنون از پروژکتورهای ال ای دی استفاده می شود که نسبت به نسل قبل پروژکتورها (متال هالاید) دارای راندمان بالاتر و نور بیشتر و کیفیت بهتر است فاکتور مهم دیگر در انتخاب پروژکتورها تعمیر و نگهداری آنها است که با توجه به عمر بالای چراغ های ال ای دی توصیه می شود از از پروژکتورهای ال ای دی استفاده شود.

     بهین تاب نیز در زمینه نورپردازی زمین اسب دوانی چراغ هایی طراحی کرده و در اختیار دارد که می تواند از هر نظر خواسته مشتریان را برآورده کند. پروژکتورهای بهین تاب نیازی به تعمیر نگهداری ندارند. خاصیت ضد آب بودن و رعایت نفوذ پذیری IP67 این مژده را به مصرف کنندگان می دهد که به راحتی بتوانند سالیان متمادی بدون دغدغه از نور این محصولات بهره ببرند.

     نورافکن های استادیومی و پر قدرت بهین تاب می توانند در زمینه نورپردازی نیاز شما را برطرف سازند. ما بر این باوریم که چراغ های ساخت بهین تاب دارای کیفیتی عالی و بینظیر است که به دست مهندسان ایرانی ساخته شده و قابل عرضه به بازار داخل و خارج از کشور می باشد. 

در صورت نیاز به نورپردازی، می توانید از مهندسان و مشاوران ما در این زمیـنه کمک بگیرید. مهندسان ما با داشتن ابعاد و عکس از مانژ می توانند محیط مانژ را در نرم افزارهای مربوطه شبیه سازی و تعداد و نوع چراغ های مدنظر را اعلام کنند.

برای مشاهده مقدار استاندارد میزان نور مانژ میتوانید از جدول نورپردازی اماکن ورزشی با کلیک بر روی متن استفاده کنید

 

 

کپی برداری با ذکر منبع مجاز می باشد.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]


اشتراک گذاری در :
نظرات کاربران
  • جلال نجف زاده گفت:

    با عررض سلام و قدردانی از مطالب مفیدتون…ارتفاع نصب چراغ برای زمین اسب دوانی به طور استاندارد چقدر هست؟ با تشکر از راهنمایی شما

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Button